0
registrerede
22
gæster og
88
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad skal vi med folkekirken?
Hej Arne
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej ABC.
Du skriver:
Citat:
Folkets kirke eller Guds hus - kan du forklare forskellen? Hvorfor er det en urimelig begrænsning af folkets vilje?
Mit svar: "Folkets kirke" skal da være for alle livsanskuelser, synes jeg - også buddhisme og ateisme - som jo ikke med rimelighed kan bo i et "Guds hus"?
Du skriver også:
Citat:
Umiddelbart går jeg ind for at alle får sig et forsamlingshus - staten (folket) betaler for alle huse. Huset størrelse kunne så afhænge af antal medlemmer/deltagere
Mit svar: Jeg kunne forestille mig, at man beholdt de nuværende sogne og deres luthersk-evangeliske kirker - og så gav plads til de andre religioner/livsindstillinger, som forekommer i sognet - i forhold til, hvor stærkt de er repræsenteret.
Næsten alle årets dage er der jo mer end rigelig plads i de nuværende kirker Jeg ka' da bli'e helt opstemt ved tanken om, hvor meget liv - åndsliv - der kunne komme i alle de tomme kirker
M.v.h. Arne
Nu slog jeg lige ordet "kirke" op, og det skulle vist være noget med "det som hører herren til", så...
Men jeg kan forstå på dig, at du gerne vil lave kirken om til et almindeligt forsamlingshus, hvor vi sidder og drikker kaffe og snakker om tingene
Hvad skal vi snakke om? Hvor skal vi sidde og snakke? På kirkebænken? Hvad med kaffen? Kommer præsten med den