0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Irritation - Indsigt - Forståelse
|
Tikka det er nu Simon du skulle råbe højt til mere end det er Arne
Hvis du undersøge trådene og deres udvikling og fald, det bliver træls at høre på, så er det nu Simon der helt og holdent er hovedansvarlig herfor.
Det bedste ville være om Simon selv kunne indse dette, og hvor trættende det er at han ikke fører samtale med nogen, men kun er optaget af at spille smart gennem andres tanker (Simon samtaler og tænker ikke selv).
Det har taget mig mange år at finde ud af hvorfor Simon blev ved og ved at sige/skrive det samme igen igen gennem årene om andre debattører, fx Arne (og engang var det mig) uden at det han skrev overhovedet passede på dem han forfulgte, intimiderede og ringeagtede, latterliggjorde.
Pludselig en dag stod det mig klart og flere forhold gør sig gældende, her et par:
1):
Fordi han ikke er fortrolig med religionsfilosofi og videnskabsteori på den ene side og den moderne religiøse spirituelle diskurs af i dag, så tror han der er kød og interessante pointer i hvad han skriver, men det kan jeg sige sammen med et hav af andre fagfolk at det er der ikke.
2):
Han er stadig sammen med bjørnen i kulisserne ramt af det mareridt at de to har tabt den sag de begge gik så meget op i, og at det skal blive afsløret og stå klart hvor modbydelige de har været imod andre. Og så længe han og Bjørnen i kulisserne ikke er mænd nok til at indrømme og angre deres forfærdelige debatstil vil de begge forsætte, så det er den egentlige grund til at vi ikke vil se Simon stoppe med sine intimideringer og ringeagten visse andre debattører, som bjørns pippen med fra anonym ej heller vil stoppe før Simon stopper. De er så såret de to på deres forfængelighed, fordi de tabte deres stort anlagte sag, som gik på hvem der var troll og ikke troll, og disse troll skulle fjernes fra siden. Jeg ved lidt om det fordi Kræn-p skrev til mig derom. Nemlig var det ham meget imod hvad der foregik bag kulisserne og han ville lige nævne det overfor mig, så var jeg advaret, "jeg synes jeg skylder dig Hans at fortælle det er sådan det er fat". Men heldigvis tabte denne dagsorden og ja igen det kommer lille Simon og Bjørn der følte sig så højt hævet over os andre ikke over og jeg tror aldrig de kommer over det.
Det må også være ydmygende at dem man mente var småt begavet slet ikke var dette alligevel.
3), 4) ja der er flere forhold der gør sig gældende over at denne trættende stil med opstyltet kunstigt sprog fra Simons side ikke vil høre op
Men for pokker det undrer mig at du Tikka og RoseMarie, at I to ikke går ind og kritiserer Simon og Bjørnen.
Hvis der overhovedet skal være tale om et venskab eller noget respektfuldt mellem RoseMarie og Simon i "mellemrummet" så skal dette også kunne bære at RoseMarie undsiger Simon og beder ham om at stoppe sin konstante intimidering visse andre debattører (jeg har selv prøvet at han intimiderede mig og skrev usandheder konstant om mig som han nu gør om Arne)
Hvorfor pokker kan det dog ikke få en ende???
Jeg bliver så træt af at komme til at trykke på et af disse indlæg fra Simons hånd. Var der da så bare kød på, substans i det manden skriver og ja i det mindste det han konstant påstår om Arne burde være ihvertfald nogenlunde sandt, så mange år har han kendt Arne og hvad han står for, men det rammer jo overhovedet ikke præcist på Arne, det er ikke i nærheden af at være en karakteristik af Arne.
Nå men jeg er fri og Arne er fri og Thomas er fri af den tåbelige forældede og forfejlede onde dagsorden som Simon og Bjørn stadig hænger fast i, men derfor er det fandeme træls at møde når jeg fra tid til anden trykker ind på trosfrihed siden.
Jeg tror ikke jeg er ene om helst at se den dumsmarte stil Simon forsætter på tiende år, hørte op. Det kan ikke være befordrende for noget godt, som fx få nye debattører til have lyst til at være med på siden.
Idag taler, samtaler og debatterer folk flest faktisk ordentligt med hinanden. Der er sket et skred imod det bedre. Hvorfor ihvertfald ikke mange gider debatstilen og tonen her på stedet.
At være uenig, og endda rygende uenige, er en ting og det er ikke det vi skal til livs, men den konstante intimidering latterliggørelse og ringeagtelse og "belyvelse" visse andre.
Ufatteligt at Simon ikke stopper med det, men det må jo skyldes at han så ikke, om han stoppede, har noget spændende at sige om de eksistentielle religiøse spirituelle forhold vi er nogle der drøfter her på siden med hinanden.
Hvis man er så dum at man tror det litterære poetiske fuldt ud dækker det religiøse spirituelle videnskabsfelt så har man ikke fattet en dyt af det hele. Det litterære poetiske er nok det der befinder sig længst væk fra det religiøse spirituelle videnskabsfelt.
Hvor skal vi hen hvis vi vil finde det religiøse spirituelle videnskabsfelt på dagsordenen for det moderne videnskabelige dannede menneske, jo så er det psykiatrien, neurovidenskab, neurobiologi og ja biologien i der hele taget. Hvordan menneskets spiritualitet påvirker det biologiske liv, nok først og fremmest gennem central nervesystemet, men derfra og så videre ud i biologiske forhold så der fx kan tales om reelle helbredelser hører ind under det religiøse spirituelle. Hvilket jo også er fuldstændig centralt i nye testamente, så kan det overhovedet komme bag på nogen???
|
|
|
|