1
registreret Arne Thomsen
161
gæster og
229
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Irritation - Indsigt - Forståelse
|
Hej i solen, RM..
Jeg ved sgu' ik', men nu er jeg jo også nærmest åndssvag, så sammenlignet med disse åndslys, der jo nærmest mener at blæse med generende styrke, kommer næppe jeg op i næste klasse.
Alvorligt talt er det mit indtryk, at politikere med forkærlighed for den politiske overbygning i EU, har overflødiggjort sig selv i en sådan grad, at de nu farer forvirrede rundt for at bevise overfor vælgerne at de laver noget for lønnen, og det har fået den betydning, at de i mange år har blandet sig i utroligt meget de for det meste ingen forstand har på. Det er bl.a. gået udover en folkeskole der jo engang fungerede udmærket, mens forældre nu meget nødig vil overlade deres børn til et system af systemer, der i stedet for at bibringe børnene kundskabs- og læselyst, ødelægger dem som mennesker. Men det værste er jo, at ingen af dem forstår hvad det er de ødelægger.
Så jeg mener bestemt du har en pointe, når du sir, at 70'ernes folkeskole var mere end bare erhvervslivets kæledægge. Det var nemlig stedet, hvor små mennesker voksede op i socialfaglige miljøer, med forbilleder indenfor enhver gren på kundskabstræet. Man havde fag som biologi, geografi, historie osv. Fag man i stedet for at udvikle, ødelagde ved at slå dem sammen til 'Orientering' - eller til orientering ødelagde ved at slå dem sammen. Og det var dér afviklingen begyndte: politikere sku' vise sig, "jeg ved nok, hvad jeg taler om, buh!" og den slags.
Nu er jeg ikke folkeskolelærer, men kender da nogle stykker, der med tiden blev godt og grundigt trætte af et arbejde de engang elskede, netop tilbage i tresserne og halvfjerdserne og godt op i firserne. Hvordan det for fremtiden vil se ud for børnene, tør jeg slet ikke spå om, det er ikke lyse udsigter, de er blevet til gidsler.
mvh Simon P.s.: altid glædeligt at se dig le..;)
|
|
|
|