1
registreret
(1 usynlig),
26
gæster og
237
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er meningen?
|
Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer.
"Dette vers er et udsagn i nuet, der taler om en fremtid, der forstås som en kommende realitet".
Ja men den fremtid Jesus taler om er jo for længst blevet NU'tid nemlig da Jesus gik bort.
Hvis ikke, er de troendes ide om Helligåndens tilstedeværelse grundet Jesu død og opstandelse fantasi.
Forstår ikke et ord af hvad du tænker på. Hvis ikke hvad????
Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, hvordan kan det være fri fantasi??? Det er det eneste vi ved 100% sikker ikke er fri fantasi - da det er hvad alle Kirkerne i verden bygger på, er en realitet for alle kristne.
Du kan så være uforstående her overfor fordi du netop er Gud Helligånds Forladt - hvilket du jo også skrev til Arne i forrige indlæg at du var.
Tikka:
SVAR: Ja. Ingen kristendom uden tro på opstandelsen, en viden Paulus modtog fra andre troende, og som blev virkelighed for ham ved, at den opstandne Kristus talte til ham.
Du bliver ved og ved og ved, til trods jeg har skrevet et indlæg som jeg har henvist til utallige gange hvor jeg spørger dig: hvordan forstår Paulus Opstandelsen??
Du bliver ved at hævde Paulus forstår opstandelsen som den beskrives i evangelierne og det skal man tro på, men nej, det er jo nøjagtig tilfældet at det ikke er sådan Paulus forstår opstandelsen.
Når du ikke har forstået overhovedet hvordan Paulus forstår opstandelsen så lad være med at bruge dette som argumentation for noget som helst. Noget du endnu ikke har sat dig ind i og gidet undersøge kan du ikke smide om med dig som argumentation evigt og altid.
Men jeg regner ikke med svar fra dig. For så havde du vel svaret mig for længst.
SVAR: Jamen, ånden vil da ikke forsvinde ved Jesu genkomst. Når gud bliver alt i alle, blot vil håbet være sket fyldest.
Jo hvis Jesus genkomst er som du fejlagtigt opfatter det, vil folk svækkes i ånden - ihvertfald ifølge Johannes Evangeliet - pludselig bliver kristendommen Jesus tro. En kraftig svækkelse den kristne SPIRITUALITET, som at tro på Bibelen er en kraftig svækkelse af den kristne SPIRITUALITET.
parusien Kristi Genkomst er ikke at han står der igen en dag ude i fremtiden. Ihvertfald ikke ifølge Johannes eller Lukas eller Paulus.
SVAR: Ikke enig. Paulus mente vist noget andet.
Og så henviser du gud døde mig til 1 Thessaloniki Brevet kapitel 4.
Jamen jeg skrev jo at Paulus efter 1 Thessaloniki Brevet ifølge Albert Schweitzer løser problemet med parusien gennem vores "Mystiske Væren i Kristus" - vores allerede nu samtidighed med Jesus Kristus - ja ligefrem Væren i Kristus. Det eneste der er ude i fremtiden er at Kristus endnu ikke er blevet alt i alle. Men istedet for den besværlige Jesus genkomst som Paulus opløste og gjorde irrelevant med hans lære om vores i Kristus Væren - de Nye Skabninger vi er i Kristus allerede nu. Noget Lukas jo har forstået og slår fast at Jesus genkomst ikke er som vi tror med vores menneskelige øje.
-0-0-0-
Meget svært at få fornuftige samtaler med Jehovas Vidner og måske endnu sværere med en der har forladt Jehovas Vidner og stadig hævder det er sandt for kristne - men blot indbildning.
JV fundamentalistisme og andre Bibel fundamentalistiske retninger ødelægger for altid den kristne "i Kristus Helligånds Spiritualitet".
Når man engang har troet bogstaveligt uden at have haft de nødvendige Åndelige erfaringer kristendommen bygger på som Paulus beskriver det så flot mange steder fx 1 Kor 2 og 2 Kor 3 med mange andre steder - så bliver enhver samtale om tingene meget overtroisk barnligt naivt fjollet - verden bliver fordoblet gennem overtroisk hjernespind, og at: "i Kristus er det himmelske og jordiske forenet, Gud og mennesket forenet, det guddommelige og menneskelige forenet" vil ikke indfinde sig.
Når man ikke har mødt og taget imod Gud i Jesus Kristus - begivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden begyndende ved mennesket Jesus - så er man ikke blevet forvandlet og født påny - sværere er det hele dog ikke - sværere er det ikke at forstå kristendommen.
Ifølge Paulus er det noget der er sket med et menneske og ikke noget man kan udskyde til fremtiden eller tro hører en anden verden til. Så har man fuldstændig misforstået Paulus. Hvilket gud døde mig også de fleste mennesker har.
|
|
|
|