1
registreret Arne Thomsen
166
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvad er meningen?
|
,,Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel. Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler se evige sandheder.,, Rumi
*
,,Jeg er enig med dig i, at vi i dagligdagen har nok at se til, men netop derfor finder jeg det en værdifuld inspiration, Rumi giver os, til i stille stunder at kunne fornemme det mirakuløst guddommelige i tilværelsen.,,
SVAR: Ok. Ja, det kan du mene. Men det kræver man tror - kan se - ,,bag sløret,, og man har en positiv holdning til Allah, ja til hele ideen om en gud.
*
,,Det er så her spørgsmålet rejser sig for mig, om ikke også Jesus havde denne inspiration, men blot ikke blev hørt, fordi det "druknede" i alt det, vi husker ham for. Fortællingen om "den barmhjertige Samaritaner" inspirerer jo til næstekærlighed, og det næste skridt er jo at udvide denne til verdenskærlighed . ,,
SVAR: At elske næsten som er i nød, fjerner ikke menneskets begær, ondskab eller andet som ødelægger livsbetingelserne på jord.
Begæret begynder i tankerne, citeres Jesus for at há sagt - og derved har mennesket allerede syndet, og det var vel årsagen til Jesu mission på jord, død og opstandelse.
Han tog vores syndere på sig, så de som tror kan stå rene for gud, og i den kommende fremtid, hvor gud er alt i alle vil verden blive fin igen, men kan man forestille sig en verden uden begær, for det betyder vel der ingen fremskridt vil være, eller nyt ville ske.
|
|
|
|