0
registrerede
176
gæster og
226
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er meningen?
|
Du må være tidligere Jehovas Vidner, ihvertfald er hvad du skriver nøjagtig deres syn på tingene.
Jeg er ikke enig med dig og Jehovas Vidner.
Prøv at læs tråden Gud - i forum Kristendom - det sidste indlæg af HansKrist med overskriften: "Paul's Opstandelses forståelse".
Læs fx min samtale med DeepSeek, der kommer det tydeligt frem på hvilke punkter vi er uenige.
Jeg hævder med Paulus at noget radikalt afgørende nyt er sket i verden i forbindelse med Opstandelses Begivenheden KRISTUS - Begivenheden Guds Kærlighed KRISTUS: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der er Guds Rigets begyndende gennembrud i verden gennem KRISTUS - vores væren i KRISTUS - vores Opstandne Herre Gud i hvem Guds Riget etablerer sig og manifesterer sig i verden.
Hvad siger Paulus og Paulus eleven forfatteren til Johannes Evangeliet om Kristi genkomst? Ja jo der er ikke noget at vente på - for det gør sig allerede nu gældende i os og iblandt os. Der er ikke nogen Kristi Genkomst vi nogensinde bliver øjenvidner til i en historisk fremtid, ifølge Johannes Evangeliet og Paulus. Var dette tilfældet ville KRISTUS ikke være vores opstandne nærværende Herre Gud.
Paulus skulle løse problemet med at KRISTUS tilsyneladende ikke kom igen på den barnlige naive måde mange forstod det på, og den Åndelige forståelse (der også er Johannes Evangeliets forståese) er at vi er i KRISTUS allerede nu - at KRISTUS er os nærværende og virker mægtig i os nu og iblandt os nu. Er nogen i KRISTUS er han hun allerede nu en Ny Skabning. Der er ifølge KRISTUS MYSTIKKEN ikke noget at vente såvidt Kristi genkomst, det er sket fyldest for de der er i KRISTUS men endnu er KRISTUS ikke alt i alle, i den sammenhæng er der måske noget at vente på eller noget man kunne ønske sig indfinder sig.
Nå men læs nu det indlæg i forum Kristendom i tråden Gud - sidste indlæg her.
|
|
|
|