1
registreret Arne Thomsen
166
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Retten til at dø
|
Hej Tikka.
Når det ikke er griske arvinger, du havde i tankerne, så ser jeg ikke de store problemer i lovgivningen, som ikke kan løses, og så bli'r det jo alene et etisk spørgsmål, hvor meget mennesker skal lide/udholde - mod deres egen vilje.
Og når vi taler om dyr og lidelse siger dyreværnsloven:
§ 21 Behandles dyr uforsvarligt, kan politidirektøren give den ansvarlige pålæg om dyrets behandling. Er dyret sygt eller kommet uhelbredeligt til skade, kan politidirektøren meddele pålæg om aflivning af dyret, hvis det vil medføre unødig lidelse at lade det leve. Hvis du havde set mennesker med en syg hund eller kat, som nødvendigvis må aflives, så kan jeg love dig for, at de ikke vil give dig ret i, at de bare kan anskaffe sig en ny. Jeg har været ude for situationer, hvor jeg har måttet aflive en hund, og hvor ejeren bad om også selv at blive aflivet
Den eneste trøst, jeg kunne finde på at yde, var at pege på, at tabet/savnet/sorgen er "den anden side af kærligheden" til dyret. Og på mit spørgsmål, om vedkommende hellere ville have været foruden kærligheden, var svaret jo nej - og antydningen af et meget svagt smil - gennem tårer
M.v.h. Arne
|
|
|
|