0
registrerede
12
gæster og
164
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Verdensforklaring...
|
Jan ABC:
Meget interessant Men hvorfor taler andre om Jesu lære...
Fordi folk snakker som de har forstand til på tingene.
Desværre.
Men langsomt bliver også folk oplyst og vi bevæger os skridt for skridt mod en større sammenhængende mere korrekt forståelse.
Jeg strammede måske lidt for meget -- eller sagde jeg ikke bare at Jesus ikke primært var en guru lærer underviser men en aktivist - en politisk religiøs revolutionær aktivist.
Ja jeg tror simpelthen ikke han har haft tid til at udarbejde nogen omfattende lære (og ihvertfald ved vi at mange af de ord og lignelser der bliver tilskrevet Jesus i evangelierne var kendt før Jesus fødsel)
Nej Jesus har haft for travlt med hele tiden at oprette sine oprørske guerillabevægelser af Jesus tilhængere.
Men dog nok ud fra en lære om at Guds Riget ville kunne indfinde sig på den og den måde gennem at vi turde i alle store spørgsmål stole på Guds Ånd og Gud i vores liv.
At gøre godt - især at helbrede har uden tvivl også spillet en stor rolle.
Siden han blev henrettet ham Jesus har han nok været lidt mere oprørsk og politisk religiøs revolutionær end vi hører om det i evangelierne som nok er et skønmaleri. Han har nok været lidt mere farlig end han fremstilles - nok en hård nyser banan med hår på brystet og hovedet.
|
|
|
|