1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Verdensforklaring...
|
Er dette at kæmpe for kvinders ligerettigheder mændene og at der ikke skal være forskel på jøder og grækere (romere) og forskel på træl eller fri (lønarbejdere og arbejdsgivere) - er det egne ideer som du Tikka hævder eller er det universelle evigtgyldige sandheder fra Gud Paulus her har fat i - ja mere end egne ideer er det for mig guddommelige evigtgyldige ideer og sandheder Paulus her er på sporet af - med stensikker instinkt - med den tårnhøje SPIRITUELLE RELIGIØSE INTELLIGENS manden Paulus var født med.
Jeg tror, Paulus der var påvirket af jødedom, og græsk filosofi og tankegang forsøgte at forene disse til en tro, så han kunne slippe hadet og bevare både sin jødiske baggrund, men også tilføje den noget friere græske kultur han var opvokset i, som romersk statsborger.
...og når jeg skriver jødiske baggrund er der for mig at se dette, at gud var altoverskyggende for Paulus, derfor fundamentalist både som jøde og senere som kristen.
... og det er jo kun i troen mand og kvinde er lige - og det jo fordi manden som guds afglans er kvindens hoved - vi skal jo huske kvinden er skabt af manden og til manden - spørg selv Paulus
.
|
|
|
|