1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Verdensforklaring...
|
Hej Tikka jeg tror ikke det er din Johannes Evangelie læsning der er noget galt med - hvis du skal opdage de samme ligheder som jeg så første gang og som Mogens Müller og andre forskere har øje på og som også AI CHAT fandt.
Men det er din Paulus læsning der er forkert eller så mangelfuld at det er den der forhindrer dig i at se lighederne mellem Paulus og forfatteren til Johannes Evangeliet.
Og dette ved jeg fordi du ikke vil anerkende følgende:
Påvirkningen fra Paulus er åbenbar, ikke mindst i forståelsen af troens væsen af delagtighed i det evige liv allerede her og nu
Nøjagtig det forhold har du forstået findes i Johannes Evangeliet - men du benægter det findes hos Paulus selv om Albert Schweitzer og ja stort set alle teologer siger det netop findes udtalt hos Paulus "i Kristus" - i forbindelse vores "væren i Kristus".
Og når Kristus er blevet alt i alle er vi fremme ved Guds Riget og ja Kristus er kommet igen på samme måde som Johannes beskriver det - ikke sådan at vi kan pege og sige der er Kristus.
Hos os der er iklædt Kristus er Kristus jo nærværende virkelighed. Ikke jeg lever mere men Kristus lever i mig.
|
|
|
|