1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvem lavede Gud...
|
Jan ABC:
Hvordan skrive (eller tale) om Gud, hvis vi ikke har fundet Gud ler Hvad søger du efter "blinker" Det er ikke alle, der tænker som dig...
De her spørgsmål er faktisk nemme at svare på for os kristne
Nemlig; har vi fundet Gud og derfor søger vi ikke, men drikker af det Guds Nådes Kraftværk vi er i Kristus qua Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os
Vi vandrer i Ånden og lader os drive af Ånden
Vi lader Guds Ånd bede i os ved at slippe vores egen ånd
Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag – det skal være jeres åndelige gudstjeneste
Dette ovenfor gør vi i forbindelse med afslapning og dybdeafspænding og i forbindelse med at vi falder i søvn
Vores virkelighed med Gud finder vi i Jesu Kristi Gud Fader SPIRITUALITET - sådan som Sønnen taler med Faderen igennem Ånden
Men dogmatiske læresætninger betyder ikke noget for os kristne da vi godt ved at det alene er Helligånden der gør levende og dogmatiske læresætninger slår os ihjel
Gud betyder alt for os som vi kender Gud gennem sin Ånd som vi har - se 1 Kor 2
Menneskets ånd - vores egen ånd fortæller os hvad der bor i os - og Guds Ånd fortæller os hvad der bor i Gud - hvad Gud har til os og dette sidste har så høj en prioritet uden at vi af den grund mister vores forstand - vores egen ånd
-0-0-0-
-0-0-0-
-0-0-0-
Paulus har været lagt for had i Danmark - især i Danmark og dette kan spores overalt hos mennesker - men han er meget bedre end sit rygte
Og er det SPIRITUALITET ja så overgår han alle - der er ingen der kommer i nærheden af så stærk en SPIRITUALITET som vores "i Kristus Væren" er udtryk for - de Nye Skabninger vi er i Kristus qua Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os
Gud som virkelighed - Gud der er kommet os nær i Kristus som virkelighed gør at vi ikke søger mere men overgiver os til Guds Ånd så meget desto mere nu vi har fundet og ikke skal bruge tid på at søge
Vi drikker i rigeligt mål af den Herre Gud Ånden er i vores
Åh suk ak og ve hvor jeg dog glæder mig til at bringe mit legeme som et helligt offer når jeg går i seng og så sukke og drikke så lystigt af Ånden på vej ind i søvnen - sove som et Guds Barn - som et menneske der fuldstændig hører Gud til og ikke behøver overhovedet spekulere eller være søgende - for som kristne vi har jo netop fundet Gud i Kristus - ja her har vi guddomsfylden i kød og blod og Guds Hellige Ånd - Helligånden
Nå sorry Jan ABC - jeg snakker for meget og burde måske også stikke piben ind
Har allerede skrevet alt alt for meget i dag - nu må jeg vende mig imod Gud i Kristus - tage imod den Guds Herlighed og Kærlighed Gud her gemmer på til mig om jeg dog vil åbne mig og tage imod Nåden Guds Hemmelighed KRISTUS - hvad Gud dog har til mig af velsignelser
|
|
|
|