0
registrerede
181
gæster og
189
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Aktiv dødshjælp
|
Hej Jan. Så er du nået ned på det niveau, hvor den ene siger til den anden: Dumme svin! - og den anden svarer: Det kan du selv være! Den slags gider jeg ikke! Angående et dansk flertal, der ønsker individuel ret til aktiv dødshjælp har du bedt om min argumentation for at støtte dette. Jeg har her nævnt det for mig afgørende: Næstekærlighed, og siden du synes ikke at forstå, hvad jeg mener hermed, da dette: Mennesker, for hvem fortsat eksistens opleves som tortur, skal efter min mening have ret til dødshjælp fra andre, som frivilligt påtager sig denne hjælp. Mennesker, som er imod sådan dødshjælp kan jo blot afholde sig derfra, kan argumentere for at andre bør gøre ligeså, men bør ikke søge at tage magten fra flertallet og det enkelte menneske. Jeg forstår, at modstand mod aktiv dødshjælp kan hænge sammen med idéen om eksistens efter døden, men sådanne idéer er det - efter min mening - ikke rimeligt at påtvinge andre.
Set med mine øjne er der en kraftig tendens blandt os mennesker til hovmodigt at hæve sig op over alt andet her på jorden værende - i stedet for at søge kærlig harmoni med denne klode og alt dens liv.
Johannes-evangeliets kapitel 3, vers 16 siger:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. Hov - hvor blev "verden" af? Hvorfor er "verden" alene os mennesker? Menneskets hovmod - også i kristendommen!
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|