0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik
|
Det harmonerer ikke helt med din kritik af New Age spiritualitet og du har tilmed tidligere nævnt lignende noget om den kristne filosof Arthur Schopenhauer vedrørende enhed mellem objekt og subjekt - Skriver du Gerth,,,
Min kritik af new age mindfulness buddhismen er specifikt, jeg skriver præcist hvori fejlen er at finde,,
Så som sådan har jeg ikke en generel afvisning af alt ved new age bevægelsen,,,,
Arthur Schopenhauer er bestemt ikke kristen filosof, hvilket jeg aldrig har påstået,
Rudolf Steiner er meget speciel, og han brød med teosofi og grundlagde sit eget antroposofi og så har han en KRISTUS lære eller forståelse, der forbavser alle, selv folk der tilhører Steiner bevægelsen har ofte ikke bemærket hvad Steiner siger af meget positive ting om Paulus og begrebet størrelsen KRISTUS (Paulus's KRISTUSMYSTIK SPIRITUALITET) hvordan vi skal forstå KRISTUS som det moderne menneskes JEG-LEGEME. Ja for Steiner er det ikke spor mystisk, men det tilhører samme virkelighed som den naturvidenskaberne er beskæftiget med, men som de endnu ikke er nået frem til rigtig at kunne mestre og forstå, begribe.
|
|
|
|