1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik
|
Hanskrist, jeg har nu forgæves ventet 3 dage på et svar fra dig.
Det får mig til at tro, at du ikke har noget svar på mit spørgsmål om, hvordan man kan erfare den "virkelighed der kan og bør erfares", som du skriver - og hvor du også skriver, at det ikke handler om tro, men er virkelighed. Jeg tvivler ikke på, at du ærligt og fuldt ud mener, hvad du her skriver, men jeg ser ingen vej for mig til at opnå den erfaring, du skriver om.
Jeg har derfor ingen anden mulighed end at blive ved min egen erfaring, som jeg hellere vil kalde min oplevelse af tilværelsen som en absolut ufattelig gave - både verden og den forsvindende lille del af den, som jeg er - en gave, som jeg mærker føder kærlighed i mig. Men er man i store og svære påtrængende problemer, er der jo nok ikke megen plads til den slags.
Dermed dropper jeg alle religiøse forestillinger som værende menneskeligt overmod og menneskelig selvhævdelse. Jeg tror ikke på, at jeg finder sandhed her, men jeg holder af dem, som udtryk for vi menneskers længsel efter det guddommelige, som jeg tror er overalt, men som vi ikke kan sanse (er ikke så glad for udtrykket "det guddommelige", fordi allerede dét for mig er for frækt og påtrængende). Til gengæld finder jeg mening og velbehag i - udover at passe på mig selv - at være aktivt kærlig, så godt jeg nu kan, overfor alt og alle, og ikke spilde den tid, jeg har tilbage. Og kunsten, den helt rene kærlighed, at være "ren af hjertet" - "juvelen i lotusblomsten" - den finder jeg værd at stræbe efter - den giver mig velbehag - når jeg en gang imellem fornemmer mig på rette vej 
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed
|
|
|
|