1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ALH
Emne: Re: Har du erfaringer med meditation?
|
Kære Hans
Har du ikke læst, at Michael et sted har skrevet, at han skriver om det, som han kan stå inde for på den måde - som jeg forstår det - at det også er oplevet. Hvorfor Michael og Kræn-P så finder dyb mening i Bhagavadgita, kan være en gåde, men det kan også sige noget om vores forskellighed (men jo mere du presser på, desto mere oplever jeg, at Michael søger tilbage til Krishnamurti).
Hermed mener jeg, at du med dine diskursive indlæg ikke bare kan fremskynde, at andre skal kunne mene, opleve og tænke det samme som dig. Du opfører dig med andre ord som den største Kong Gulerod på den her debat, og det værste er, at du kan lide det. Var det ikke for din gevaldige charme og humoristiske natur, ja, da ved jeg ikke, hvad der var blevet af dig i det forehavende. 
Vi må ikke blive så besatte af en idé eller en trossag, at vi tror, at vi bare kan føre hele verden igennem dette nåleøje - det er som bekendt heller ikke nemt at føre en kamel igennem, især ikke, hvis man er en brovten betonarbejder, hvis finmotorik aldrig er blevet udviklet. Men nu har jeg aldrig hørt om kameler, der arbejder med beton.
Et eller andet sted handler det jo om tro og ikke bare om tænkning på et højt niveau. Bliver du ikke et eller andet sted nødt til også at respektere det?
Mvh Anne, der nok får med Kong Gulerod at bestille 
P.S Ellers et udmærket P.P.S til Michael. Jeg er dog ikke sikker på, at vi behøves at være så bekymrede for det med undfangelsen og jomfrufødslen, da vi jo ikke er bogstavsrettet, men derimod skal forstå, at den her begivenhed med Jesu fødsel er Guds handlen med mennesket; Guds evige komme..
|
|
|
|