1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
Hej Arne
Ja der er en del vi hele tiden har været enige om.
Resten er jo detaljer - såsom at jeg ikke finder det rigtigt at indskrænke det guddommelige til: Gud.
Det er vel Gud der er ophav til det guddommelige.
Fx guddomsfylden - hele Guds Fylde.
Guds Fred der overgår vores forstand.
Guds Kærlighed Kristus hvor Gud finder selv de der er fjender af Gud.
Nu du ikke tror på Gud og ej heller mener der er en åbenbaring Gud i Kristus Jesus og du ikke ønsker at være i kommunikation og dialog med Gud gennem Bøn for at lære Jesus Kristus Gud Fader at kende gennem sin Ånd Helligånden så har jeg lidt svært ved at se du på nogen måde kan udtale dig som følger her:
"jeg ikke finder det rigtigt at indskrænke det guddommelige til: Gud"
Gud som du ikke kender, hvordan skulle du så kunne udtale dig om Gud har jeg lidt svært ved at forstå.
Gud har jo netop skabt mennesket så underfuldt guddommeligt skønt at vi måske fristes til at alene at nyde og dyrke dette tilhørende vores guddommelige natur.
Men hvad så med Gud som vi dog burde takke herfor, at være skabt så underfuldt guddommeligt skønt.
Gud giver sig kun til kende gennem sin Ånd - sin Åbenbarings Ånd - Helligånden.
1 Kor 2 er revolutionerende og de gnostiske skrifter der blev fundet i 1945 i Nah Hammadi er som Jung var også optaget af især 1 Kor 2.
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
Mennesket kan leve for småt og formørket i sit eget sind hvor endeligheden dominerer os og vores egne personlige kvaler der ofte leder til selvmedlidenhed - derfor er det godt at blive mindet om at vi også står i kontakt til Guds Åbenbarings Ånd. Guds Ånd der vil Åbenbare Guds Visdom og Kærlighed og Fred og Styrke og Kraft.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|