1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Nemesis
|
Hanskrist. Du nævner intet i BIbelen, som kan underbygge, at vi skal drage omsorg for "Skaberværket", som det eksisterer på denne klode. Jeg har googlet på det og fandt dette Det finder jeg heller ikke særlig overbevisende! Tværtimod - jeg synes nærmest det underbygger mit indtryk: At ingen har opfattet noget fra Jesus Kristus herom.
Når du skriver:
Og dine private fantasier og forestillinger om at Jesus Kristus var Gudløs og ikke åbenbarede Gud for os igennem sig selv og dermed ikke bragte Gud i spil i verden, må du længere ud på landet med. så viser du jo klart, at du ikke magter at opfatte mine religiøse oplevelser.
For mig har Jesus Kristus med stor og dyb kærlighed - "helt ned til bunden i mit hjerte" - åbnet for, hvad jeg må nøjes med at kalde: det guddommelige, og som jeg klart fatter helt selvfølgelig er langt over menneskelig fatteevne, men som alligevel klart siger mig, hvad den rette form for liv er - for mig.
Dét evner du tydeligvis ikke at respektere - endsige fatte.
Jeg evner helt klart ikke at fatte din tro - endsige hvad den fører dig til - men du kan ikke hævde, at jeg ikke respekterer den.
Arne
|
|
|
|