1
registreret Arne Thomsen
95
gæster og
1398
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Jeg hæfter mig ved, hvad du skrev #42844 - 09/02/2024 16:39:
Misforståelsen kommer nok, når vi taler om, hvad vi mennesker overhovedet kan gøre i dette univers. Her er min kristne pointe, at dette kosmos en dag vil gennemgå en gennemgribende opblomstring. På Guds initiativ når mennesket er parat. Tilføjer man filosofi og en undren over tid, så bliver det hele mere komplekst, for så vil det måske ikke ske på den tidslinje, som vi mener at kende.
Meget af dette må forstås intuitivt og - hvis sproget skal med ind over - poetisk. #42878 - 11/02/2024 22:45 skrev du:
Det er ikke stjerner per se, der er et problem, men ondskab, lidelse og død. Jeg synes, dette er en meget smuk profeti. Jeg kan ikke sige, at jeg tror på den, men jeg kan heller ikke sige, at jeg ikke tror på den. Imidlertid er jeg absolut enig i, at det rigtige er, at vi mennesker "gør os parate".
Det er så her oplevelsen af det mirakuløse i denne verdens væren - som jeg mener er tilgængelig for enhver - inspirerer mig til ydmyghed, mådehold, til at søge indre harmoni samt til med indsigt, medfølelse og omsorg i kærlighed at stræbe efter ydre harmoni. Om dét så kan føre til guddommelig indgriben aner jeg ikke, og jeg tror heller ikke, det er meningen, at jeg skal vide det.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|