1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Kære Arne
Så var jeg alligvel ikke fuldstændig galt "afmarcheret" angående, at du - kristent - "vil frelse verden"
jeg bliver nysgerrig efter, hvad der ligger i "en gennemgribende opblomstring" (Gætter, at det alene er os mennesker, du tænker på).
Det er Gud, som frelser verden. Hele verden. Ulven vil bo med lammet, og panteren vil ligge med kiddet. Naturen vil synge og juble. Hver tåre vil tørres bort. Mennesket vil genoptage sit tjenende kald: at reflektere Guds kærlighed og visdom ind i verden.
Det får mig til at tænke på Yin-Yang, hvor man vel kan sige, at det gode og det onde er to sider af den samme sag - og hvor jeg tænker, at glæden over denne verdens væren indbyder til at elske den - og gjorde vi mennesker dét, da ville den vel blomstre
Den ville nok blomstre i en vis grad. Absolut. Men du har selv været inde på menneskets magtesløshed over for de store mekanismer i verden, skulle jeg mene. Men i Kristus er døden overvundet.
At forstå dette kræver ikke kun tænkning med hovedet, men også med hjertet.
Er det korrekt forstået, at forskellen på os to synes at være, at du mener, at vi og det hele bare kollapser og forgår, mens jeg mener, at vi og hele kosmos vil gro smukt ind i Guds evighed?
Kh Thomas
|
|
|
|