1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Tak for dit svar. Så var jeg alligvel ikke fuldstændig galt "afmarcheret" angående, at du - kristent - "vil frelse verden" - som det ofte noget mere primitivt udtrykkes, og hvor din formulerig er:
- en gennemgribende opblomstring. På Guds initiativ når mennesket er parat. Det kan jeg fuldt ud respektere - og jeg bliver nysgerrig efter, hvad der ligger i "en gennemgribende opblomstring" (Gætter, at det alene er os mennesker, du tænker på). I kristendommen har vi jo Satan, den faldne engel, oprindelig skabt af skaberen: Gud. Er det ondskab - og andet dårligt - der skal "visne", så det gode kan blomstre?
Det får mig til at tænke på Yin-Yang, hvor man vel kan sige, at det gode og det onde er to sider af den samme sag - og hvor jeg tænker, at glæden over denne verdens væren indbyder til at elske den - og gjorde vi mennesker dét, da ville den vel blomstre
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
P.S.: At nogle "pjatter" her på Trosfrihed.dk. det kunne man vel ignorere?
|
|
|
|