1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
Hej Tikka. Du skriver i #42702 - 22/01/2024 23:07 til sidst:
Citat:
Måske du vil udlægge citatet fra Johannes 3:16 - Hvad betyder ordene?
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
Min replik: Det bliver mere og mere klart for mig, at jeg ikke er en, der kan "udlægge" ord fra Bibelen. Der er alt for meget i den, som jeg ikke tror på - og som giver mig mistanke om noget, mennesker har fundet på.
For mig er "evigt liv" en ønskedrøm. Hvorfor give os mennesker evigt liv, men ikke alt andet levende?
For mig er ordet "Gud" en nedgradering af, hvad jeg må nøjes med at kalde: Det guddommelige - selv om jeg klart mærker, at også dét er for småt - men passende menneske-ord eksisterer naturligvis ikke
Og den påståede kærlighed til verden, kan vi mennesker tillade os dét? Jeg vil hellere nøjes med at sige, at den værende verden (som vi mennesker jo er en meget, meget lille del af) oplever jeg som et sandhedens mirakel - at elske
Det er på den måde, jeg ser kristendommen som kærlighedens religion - i min trosfrihed.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed