1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Kære HansKrist
Jeg svarede dig tidligere i dag, men måske før du havde redigeret dit indlæg færdigt.
Hej Thomas Timotheus min broder "i Kristus".
Eller giver begrebet "i Kristus" - vores dåb og iklædning Kristus og" ikke jeg lever længere men Kristus lever i mig" og de Nye Skabninger vi er i Kristus, etc etc etc - ikke den store mening for dig???
Hej HansKrist, min broder i Kristus. Det giver mening for mig, at vi er i Kristus, og Kristus lever i os, når vi har troen, som er virksom i kærlighed (noget du vist også har citeret for nylig). Jeg er rørt og beæret over, at du henvender dig til mig med disse ord 
Et af Laws mest kendte værker er "A Serious Call to a Devout and Holy Life" (Alvorlig opfordring til et fromt og helligt liv), der blev udgivet i 1729. I dette værk opfordrede Law kristne til at fokusere på personlig fromhed og helliggørelse. Han argumenterede for, at troen skulle udtrykkes gennem etiske handlinger og et dedikeret åndeligt liv. Dette værk fik stor indflydelse på både anglikanske og evangeliske traditioner inden for kristendommen.
Jeg tror, at jeg har fundet en onlineversion af bogen her:
https://www.ccel.org/ccel/law/serious_call.html
Tak for at nævne den! Jeg er begyndt at læse den.
Kh Thomas
|
|
|
|