0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Man behøver jo ikke at være en højt uddannet psykolog for at opfatte, at Hanskrist i sit seneste indlæg er særdeles aggressiv overfor mig o.a.
Det rejser for mig spørgsmålet: Hvordan forholder jeg mig bedst til dét? Jeg kunne selvfølgelig gendrive de af mandens påstande, der er direkte usande, men det vil næppe gavne meget. Jeg ender med spørgsmålet: Hvad er det for en vrede, jeg har provokeret Hanskrist til? Hvad er det, jeg har gjort, der gør ham så vred?
Nu er det jo ikke just paulinsk kristendom, jeg bekender mig til, men jeg har dog flere gange udtrykt, at jeg respekterer den.
Er det da mit "guddommeligheds-syn", min pan"teisme", der er så provokerende? Ja, det er det vel. Og det ser jo ud til, at alt, hvad Hanskrist benævner som New Age provokerer Hanskrist lige så meget.
Jeg kunne så vælge at "holde kæft" og opgive den udvikling, jeg opnår ved at skrive - og som jeg er Trosfrihed.dk teknemmelig for. Men det løser jo ikke, det problem i Hanskrist, som jeg mener at se: Fjendtlig indstilling overfor alt andet spirituelt end paulinsk kristendom. Hvorfor har Hanskrist det sådan? Jeg ved det ikke - og jeg gætter, at Hanskrist heller ikke ved det. Men jeg er ret overbevist om, at det er her "hunden ligger begravet" - og at Hanskrist har mulighed for at nå en afklaring.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|