0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Arne:
Jeg kan tilføje, at det at skrive om oplevelsen af det guddommeliges væren egentlig bringer mig lidt væk fra selve oplevelsen. Det er, som om ord er noget møg her
Arne:
Jo, hvis man har en tro, der siger en, at der er en Gud, som ligner et mandligt menneske
Det er, som om ord er noget møg her
Hvis et menneske skriver: "Jo, hvis man har en tro, der siger en, at der er en Gud, som ligner et mandligt menneske"
så håner det menneske sig selv, så gør det menneske sig selv til grin ---
så det er ikke mig der håner dig men dig selv -
-0-0-0-0-0-
en aktiv mand på Trosfrihed der skaber struktur og mening må vi rose, en mand der skriver som kommentar til dit vrøvl efterfølgende må vi rose og være glad for vi har iblandt os:
Jesus Kristus bad uafbrudt til sin Gud Himmelske Fader som Guds Søn. Og det samme gør vi kristne, det samme finder vi hos Paulus og ja Johannes og ja i alle Nye Testamentes tekster, men stadig det betyder noget andet end "en tro, der siger en, at der er en Gud, som ligner et mandligt menneske"
Hvad betyder det så HansKrist?
Det er en beskrivelse af hvordan relationen, den kærlige kreative dynamiske relation, er mellem mennesket og Gud - som kan udtrykkes på et væld af måder.
stor ros til HansKrist der bringer struktur mening og forstandighed ind i hvad vi drøfter med hinanden ---
|
|
|
|