1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: hvad kom først - hønen eller ægget
|
Nå, nu forstår jeg bedre, hvorfor vores dialog går lidt knudret. For dig er kærlighed handling. For mig er kærlighed en følelse. Denne følelse opstår spontant og kan føre til handling, men i den kærlige handling er fornuften da ikke frakoblet.
Den spontane kærlighed kan føre til den handling at give barnet et kys på kinden, men her er fornuften jo med og sikrer, at barnet ikke skades - tværtimod. Det gamle Testamentes barske ord har jeg ikke tillid til.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed Ja hvad kom først. Hønen eller ægget.
Iøvrigt ser det for mig ud til du ikke læser, det jeg skriver.
Lige som min forklaring på ordet spontant har jeg oplyst at kærlighed er handling.
- handling som styrker et forhold hvor tillid og følelsen vi kalder kærlighed udspringer.
I øvrigt er et kys på kinden for mig en del - en pligt - af den følelsesmæssig omsorg og er lige så livsnødvendigt for barnet som føde og andre fornødenheder …
men som jeg har skrevet før. Den kærlige pligt handling gives altid uden egen vinding
… men ja du vil gerne gøre det hele til følelser – også med dine ord i din underskrift. ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed – som jeg kalder egenskaber
|
|
|
|