0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: En tanke ...
|
Du skriver om mig:
Du kan mærke noget du ikke ved hvad er, som du kalder det guddommelige, som bevirker du inspireres til egenskaberne: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed , som du dog ikke evner at efterleve -
men kommer af sig selv gør det vel ikke. Det komme jo netop af noget du mener ER - altså ydre påvirkning Mit svar: Ja, det kommer det vel af, men det er ikke noget, jeg kan "kloge" mig på 
Nu er det jo ikke første gang, der tales om noget, der kun karakteriseres ved ER. Det fortalte Moses jo om - uden sammenligning i øvrigt - naturligvis
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Ej det argument kan du bestemt ikke bruge.
Teksten fortæller klart hvem den der Er er
Moses sagde til Gud: »Når jeg kommer til israelitterne og siger til dem, at deres fædres Gud har sendt mig til dem, og de spørger mig, hvad hans navn er, hvad skal jeg så sige til dem?« Gud svarede Moses: »Jeg er den, jeg er!« Og han sagde: »Sådan skal du sige til israelitterne: Jeg Er har sendt mig til jer.« Gud sagde videre til Moses: »Sådan skal du sige til israelitterne: Jahve, jeres fædres Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt mig til jer. Det er mit navn til evig tid, https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_mos/3
|
|
|
|