1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: En tanke ...
|
Du skriver til mig:
Forstår jo ikke man kan være uvidende om noget man kalder det guddommelige og samtidig mene at kunne mærke det … og - forstår jo heller ikke hvorfor, agnostisk pan"theisme" inspirerer til: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed Mit svar: Jeg oplever, at noget ER, men ikke hvad det er. Det eneste, jeg kan tilføje er, at jeg ikke kan finde et rigtigere udtryk end det guddommelige - tænker dig også på sufien Rumi´s udtryk: Sandhedens mirakel - det gør mig ikke utryg
Og hvorfor dén oplevelse inspirerer til de nævnte egenskaber, ved jeg heller ikke, men det ville være løgn, hvis jeg benægtede inspirationen - altså inspirationer, der kommer af sig selv Mine evner til at følge inspirationerne kan jeg ikke prale af.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Ja det lyder jo alt sammen meget mystisk
Du kan mærke noget du ikke ved hvad er, som du kalder det guddommelige, som bevirker du inspireres til egenskaberne: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed , som du dog ikke evner at efterleve -
men kommer af sig selv gør det vel ikke. Det komme jo netop af noget du mener ER - altså ydre påvirkning
|
|
|
|