0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Tak for dit svar:
Du ved forhåbentligt, at Den Altomfattende Kærlighed også for mig er det, som det hele handler om. Jeg tror jo på, at Gud er Kærlighed. Men for mig bringer netop dette synd, nåde og frelse naturligt i spil i en større verdensanskuelse, hvor mennesket har forladt kærligheden (synd), finder tilbage til kærligheden på Guds initiativ (nåde) og dermed indgår meningsfuldt i Guds evighed (frelse). Min replik: Jeg glæder mig over, at vi begge når frem til det samme - omend ad forskellige veje.
For mig er det ikke synd, nåde og frelse, der er i fokus, men derimod dét at kærligheden kommer til live i mig ved oplevelsen af det guddommelige mirakel.
Der gik mange år for mig, før dét skete - nok især fordi jeg opfattede verden som en selvfølge - indtil det en dag gik op for mig, at en selvfølge det er den jo helt bestemt ikke - og så udviklede det sig jo helt af sig selv.
Så blev det jo umuligt at undgå at opleve det guddommelige - og samtidig helt umuligt på nogen måde at definere det guddommelige - men kærligheden er der - helt uomgængelig - og at vi kommer til den ad forskellige veje er nok ikke så vigtigt
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|