1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Når du skriver:
Frelsen, Arne, er i denne sammenhæng at blive forvandlet som mennesker og vokse og gro i Guds evighed og stråle Guds gode vilje ind i kosmos. Eller sagt på en måde, som du måske også vil anerkende: At blive menneskelige og elske med en ren kærlighed. så er min kommentar, at jeg er nær ved at være enig med dig i det sidste, du skriver.
Min formulering vil dog snarere være noget i retning af: Som menneske at opleve at være en ganske lille del, men dog en del, af miraklet: Verdens Væren - og at opleve den altomfattende kærlighed, det fører til.
Dermed bortfalder - for mig - forestillingen om det guddommelige som en - eller tre - person(er), og i stedet for synd, nåde og frelse bliver det naturlig omsorgsfuld altomfattende kærlighed, det kommer til at handle om.
Som LUKAS-EVANGELIET, kapitel 17, vers 20-21 siger:
Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: ”Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! Eller: Se her! For Guds rige er midt iblandt jer.” M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|