0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Ja, Hanskrist, det er jo ingen overraskelse, at du er negativt indstillet overfor alt, der ikke er "paulinsk" - og det er jo din gode ret. Men at du også tillader dig at fremføre vurderinger af deltagere her på Trosfrihed.dk, som du gør her med ordene:
hos Arne og Jan ABC er det hele endt i filosofisk spekulation det siger mig, at der er en hel del, du ikke har fattet.
For at opleve det guddommeliges væren - dog uden derved at få viden om det guddommelige - det er bestemt ikke filosofi, men snarere en meditativ oplevelse som påvirker mig i retning af kærlighed - og som jeg nu ser, at sufismen siger altid har været der, men blot har været hæmmet.
Nu er jeg jo ikke sufist - ligesom jeg jo heller ikke er kristen - men jeg finder bestemt kvaliteter i sufismen, som jeg ikke har set andre steder. Og på samme måde finder jeg også kvaliteter i kristendommen - især kærligheden - men kristendommens dogmatisme har jo desværre meget på sin samvittighed - og trosfrihed er den jo bestemt ikke kendt for.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|