1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Hvad kirkens egen jord angår, er det jo dokumenteret i et indlæg fra et menighedsrådsmedlem i dagbladet Information, som jeg linkede til - men som vist desværre kun kan læses af abonnenter. De første linjer i artiklen er:
Folkekirken er landets tredjestørste jordejer, men jorden dyrkes ikke klima- og miljøvenligt Folkekirkens menighedsråd forvalter enorme landbrugsarealer, men i dag er langt hovedparten forpagtet til konventionelt landbrug. Staten skal stille krav til folkekirken om at forvalte jorden, så den understøtter den grønne omstilling, skriver menighedsrådsmedlem Jan Morell i dette debatindlæg Og hvad de lokale præster siger fra de over 2000 prædikestole ved jeg jo ikke, men hvis de var klima- og miljøvenlige, ville det jo nok blive hørt - og omtalt Ved du noget herom?
Nej, jeg går ikke længere i kirke - og er ikke længere medlem, men betaler jo stadig til præsternes løn og pension via min betaling af statsskatten.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|