0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Gerth:
Du lyder selvmodsigende: "I Kristen Mystik er der en lidenskab en passion en attraktion en erotisk dragning og længsel uden lige efter eller mod GUD."
Fordi, at du engang har postuleret, at jeg seksualiserer Helligånden?
måske jeg har udtrykt mig uklart
for mig er det seksuelle noget Helligt der også altid er forbundet med kærlighed
det seksuelle bør ikke løsrive og frigøre sig fra kærlighed (efter min mening) og føre sin egen tilværelse da det er Helligt og hører sammen med kærlighed, eller hører kærligheden til
når det seksuelle bliver en løssluppen lyst der river sig løs fra kærlighed og hellighed så er det ikke så godt længere - også derfor jeg siger det er helligt, for mig er det og man kan ikke bare sådan gøre det til en vare eller en energi - upersonlig energi og lyst der skal tilfredsstilles - give en kødelig tilfredsstillelse - dette er meningsløs og kærlighedsløs, fyldt med tab af mening og kærlighed
at det seksuelle er hellig gør at det hører hjemme i kærlighed der er evigt, gerne skulle vare evigt - da der til kærlighed også hører troskab - at det varer og skal kunne tåle en vis modgang - hvad det udsættes for kan dog være af en sådan karakter at troskabet må opgives
jeg talte i forbindelse med Kristen Mystik om det seksuelle som en hellig passion og erotik - som noget indre sjæleligt - der kan forene os med det vi mangler - eller udfylde et savn og tomrum
som manden der længes efter sin anima sjæl - det feminine
og kvinden der længes efter sin animus sjæl - det maskuline
indre bryllup og forening - indre ægteskab - rigt rigt indre sjæleligt liv
-0-0-0-0-0-0-
jeg er stadig meget skeptisk og kritisk overfor den måde du griber de her ting med seksualitet an på -- og har virkelig svært ved at forstå dig
jeg tror du er lidt autist eller småpsykotisk - hvilket også dine skriverier indimellem kunne tyde på (synes dine tekster indimellem er skøre og meningsløse eller uforståelige). Du skulle diciplineres med et arbejde eller et hårdt studie - dine evner og kræfter burde afprøves og opøves styrkes gennem et stykke arbejde som kunne give dig forstand og forstandighed. Ledighed kan være roden til meget ondt.
"jeg er den jeg er" -- du er også den du gør dig selv til gennem dine valg her i livet - og ja din optræden (du optræder meget - kunne du ikke skrue ned herfor lidt eller er det nødvendigt for dig at optræde for at blive set og hørt?)
er jeg for hård ved dig? men hvad du er jo også hård ved os andre
|
|
|
|