annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 20 gæster og 1436 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Gerth:

Du lyder selvmodsigende: "I Kristen Mystik er der en lidenskab en passion en attraktion en erotisk dragning og længsel uden lige efter eller mod GUD."

Fordi, at du engang har postuleret, at jeg seksualiserer Helligånden?

måske jeg har udtrykt mig uklart

for mig er det seksuelle noget Helligt der også altid er forbundet med kærlighed

det seksuelle bør ikke løsrive og frigøre sig fra kærlighed (efter min mening) og føre sin egen tilværelse da det er Helligt og hører sammen med kærlighed, eller hører kærligheden til

når det seksuelle bliver en løssluppen lyst der river sig løs fra kærlighed og hellighed så er det ikke så godt længere - også derfor jeg siger det er helligt, for mig er det og man kan ikke bare sådan gøre det til en vare eller en energi - upersonlig energi og lyst der skal tilfredsstilles - give en kødelig tilfredsstillelse - dette er meningsløs og kærlighedsløs, fyldt med tab af mening og kærlighed

at det seksuelle er hellig gør at det hører hjemme i kærlighed der er evigt, gerne skulle vare evigt - da der til kærlighed også hører troskab - at det varer og skal kunne tåle en vis modgang - hvad det udsættes for kan dog være af en sådan karakter at troskabet må opgives

jeg talte i forbindelse med Kristen Mystik om det seksuelle som en hellig passion og erotik - som noget indre sjæleligt - der kan forene os med det vi mangler - eller udfylde et savn og tomrum

som manden der længes efter sin anima sjæl - det feminine

og kvinden der længes efter sin animus sjæl - det maskuline

indre bryllup og forening - indre ægteskab - rigt rigt indre sjæleligt liv

-0-0-0-0-0-0-

jeg er stadig meget skeptisk og kritisk overfor den måde du griber de her ting med seksualitet an på -- og har virkelig svært ved at forstå dig

jeg tror du er lidt autist eller småpsykotisk - hvilket også dine skriverier indimellem kunne tyde på (synes dine tekster indimellem er skøre og meningsløse eller uforståelige). Du skulle diciplineres med et arbejde eller et hårdt studie - dine evner og kræfter burde afprøves og opøves styrkes gennem et stykke arbejde som kunne give dig forstand og forstandighed. Ledighed kan være roden til meget ondt.

"jeg er den jeg er" -- du er også den du gør dig selv til gennem dine valg her i livet - og ja din optræden (du optræder meget - kunne du ikke skrue ned herfor lidt eller er det nødvendigt for dig at optræde for at blive set og hørt?)

er jeg for hård ved dig? men hvad du er jo også hård ved os andre
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Motorvej tværs gennem regnskoven skal a..
12/03/2025 18:02
Tiny Houses på vej til Møn
12/03/2025 17:10
Større politioperation i Odense: Tre an..
12/03/2025 17:09
USA indfører sanktioner mod svensk band..
12/03/2025 17:08
Udslip af ammoniak i industriområde sta..
12/03/2025 16:45
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Aviser: Danmark skal lytte til Grønland..
12/03/2025 16:07
Storbritannien udviser to russiske diplo..
12/03/2025 16:05
Seernes sult efter Sult viser, at vi god..
12/03/2025 16:00
Mike Leigh er god, og det er hans 97 min..
”Hvor er legemstanken i forvaltningen ..