1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Jan. Du skriver til mig:
Nu må du ikke tage det som et angreb på dig, men har du ikke tidligere givet udtryk for, at du tror, at livet er midlertidigt? At du ikke tror, at der er noget efter døden? Har du ændret position  Mit svar: Helt ok!  Måske har jeg været uklar, men min holdning er agnostikerens - den uvidende - der ikke mener at evne at tage stilling til den slags. Religioner støtter troen på et liv efter døden. "Djævelens advokat" hvisker mig i øret, at det meget vel kan være "lokkemad", der hverver flere troende - og som i øvrigt har været en god indtægtskilde for romersk katolske præsteskaber, der solgte "aflad".
Naturvidenskaben støtter ikke et liv efter døden, men det er jo også udenfor dens gebét.
Total udslettelse, når man dør, er jo skræmmende, så et eller andet at klynge sig til, som lover et liv efter døden vil jo altid være tillokkende.
Min holdning: Total udslettelse ved døden forekommer mig meget sandsynlig, men jeg har for længst opgivet at tænke derover, og mener ikke, det er dét, jeg skal bruge mine kræfter på - mens jeg er her. Hellere kærlighed og omsorg for alt omkring mig - og for mig selv. Så har jeg mer end rigeligt at gøre M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|