1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Jan. Jeg må erkende, at jeg ikke rigtig fatter din tankegang. Du opstiller to alternativer for endnu ikke fødte børn: 1. Ikke-eksistens. 2. Midlertidigt liv. Jeg er gået ud fra, at du med "midlertidigt liv" mener, at man ophører at eksistere, når man dør.
Så nævner du den mulighed at man kan få et dårligt liv, og du nævner som eksempel, at man kunne blive udsat for tortur - og derfor - hvis det havde været muligt - ville foretrække aldrig at have eksisteret.
Dét bruger du så som argument for ikke at sætte børn i verden.
Men hvis du konsekvent følger den tankegang, at hvis noget kan gå galt, da skal man holde sig fra det, så bliver konsekvensen jo, at livet aldrig får en chance - og jo heller ikke dit eget, for hvis du ikke tillader en risiko, da er selvmord - selvudslettelse - jo eneste mulighed.
Her vil jeg i stedet give livets mange gode muligheder en chance - og bliver tilværelsen uudholdelig, har man jo hele tiden den mulighed at afslutte. Det gælder jo også de fødte børn
Men er det ønskedrømmen: Evigt liv, du flirter med?
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|