1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Arne
så bliver det nu omsider helt klart for mig, at dèt, at den nuværende verden "går ad Helvede til" ikke betyder så meget for dig pga. din forventning om, at "verden genfødes, og al lidelse skal ophøre".
Det har du selvfølgelig misforstået.
Jeg vil tro, at ethvert sundt individ har spontan medfølelse med andre levende væsner, som har det "ad helvede til". Uanset religion eller ingen religion.
Det er beskrevet i evangelierne, at Jesus selv græd eller udtrykte sorg over en masse (på trods af troen på en genfødt verden).
Det kristne håb er, at vi en dag lever i en verden, hvor Gud har tørret hver en tåre bort, og vores kærlighed og tjeneste kan blomstre mere og mere fuldkomment i Guds evighed. Dette håb understreger netop vores medfølelse og sorg over den nuværende tilstand. Og vi må gøre, alt hvad vi kan, for at lindre, trøste, hjælpe, give tøj og mad, husly, osv. Den uselviske og selvopofrende troende er både en del af skriften og historien.
Og jeg behøver vist ikke at nævne, at jeg har en anden tro, hvor vi mennesker blot er en del af miljøet i en guddommelig verden
I kristendommen er mennesket også en del af verden - dette ses tydeligt allerede fra de to første kapitler i Bibelen.
Kh Thomas
|
|
|
|