annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Men et liv efter døden og en "strækken sig ud" i Guds uendelige virkelighed og en evig udvikling individiuelt og kollektivt tror jeg på. Men hvordan det kommer til at se ud ...?! Hvordan vi i det hele taget kan forestille os tid, rum og krop efter "opstandelsens dag" tror jeg er svært at svare på. Nok mindst lige så svært som at svare for en larve, hvad det vil sige at være en sommerfugl. Men at vi fortsætter vores eksistens og vokser i kærlighed og sandhed, dét er for mig nærmest indlysende.

Men du tror jeg ret beset IKKE på et liv efter den fysiske død, gør du?

nej ikke efter døden --- men her i livet - liv arver liv - så døden er ikke et fremskridt overhovedet - det er livet - mens vi er her - at der sker noget - her døden bliver besejret - her vi iklæder os det udødelige så der ingen død er

det var skudt lige fra hofterne

jeg er allerede i løbetøjet for at løbe single track ude i hedeklitterne ved Rødhus,, måske noget af det smukkeste løbeterræn der overhovedet findes jeg nu skal ud på

døden er vores - ikke en ulykke, ikke noget der kommer på tværs - det er vores død og vi skal sørge for at dø i live, dø mens vi lever - ingen må tage døden fra os - vores død, vores fuldendelse som vi iklæder os, ja vi skal sørge for at Kristus vinder skikkelse i os nu:

Kristus skal forvandle vort fornedrede legeme og give det skikkelse som hans herliggjorte legeme med den kraft, hvormed han kan underlægge sig alt. Filipperbrevet 3.

Paulus svinger imellem at dette indtræffer her og nu eller senere - jeg foretrækker Paulus de steder hvor han holder på at det foregår nu og her og ikke skal ske engang ud i fremtiden. Mine egne personlige spirituelle erfaringer siger også at det er her og nu mens vi lever at vi besejrer døden ved at vi iklæder os det uforgængelige Spirituelle Kristus legeme - hvor vi erfarer at tiden er så meget anderledes end vi forestiller os tiden, ja tiden er så anderledes at spørgsmålet om der er liv efter døden slet ingen mening giver - disse spirituelle erfaringer har jeg haft, hvor spørgsmålet om der er liv efter døden simpelthen ingen god mening giver, kun når vi er mennesker med menneskelig fornuft og forståelse vores tid (hvor vi endnu ikke har forstået hvad TID er for Gud, hvad Guds Tid er) giver det mening at spekulere på om der eventuelt er liv efter døden.

Citat:
Schweitzer fremhævede en apokalyptisk Jesus (hvilket Paulus også gør) - og er du ikke også glad for Schweitzer?

jo glad for Schweitzer og ja enig med Albert i at apokalyptisk Jesus også er Paul's opfattelse begivenheden Jesus Kristus og det derfor hedder Jesus og Paulus frem for den falske modstilling Jesus eller Paulus. En Ny Guds Værens Kraft - en ny Æon/Tid er brudt igennem i verden - som vi bedst kender gennem Gud Helligåndens mægtige gerninger med os - hvor HEL HEL-bredelserne står helt centralt:

Sygdom, både fysisk og mentalt, individuelt og samfundsmæssigt, er en følge af den menneskelige ånds fremmedgørelse Guds Ånd, den guddommelige Ånd, og at ingen sygdom kan helbredes, og ingen dæmon drives ud uden den menneskelige ånds genforening med den guddommelige Ånd.

og tak for links og inspiration Thomas,
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46