0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Jo, jeg ved jo godt, at du ser menneskene, som Guds tjenere med opgaven at forvalte skaberværket, og at du har den tro eller overbevisning, det respekterer jeg. Jeg håber så på, at du ligeledes respekterer min tro eller overbevisning, hvor jeg ser menneskene blot som en del af "skaberværket" på lige fod med alt andet, og med evnen til at frydes over egen og det øvrige skaberværks væren.
Dit syn, at vi lever i en falden verden, at naturen arbejder imod os mennesker, samt at vi venter på igen at modtage Guds Ånd, synes jeg fører til passiv afventen.
Mit syn er, at vi mennesker blot er en del af naturen, og at vi har evner til aktiv altomfattende kærlig omsorg i denne guddommelige verden.
Og når du skriver:
For mig at se er ydmyghed ikke, at man hyppigt omtaler sig selv som ydmyg, men at man - for nu at sætte det på spidsen - betragter og glædes over andres ydmyghed. så er min replik, at det jo ikke er mine egne større eller mindre evner til ydmyghed, jeg søger at bringe i spil, men menneskehedens.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|