1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas, Tak for din "kærlige" hilsen:
Det er under tilfredsstillelsen disse dine behov Arne at du som en vesterlænding med høj levestandard og komfort og tårnhøj økonomi, har bidraget til naturens ødelæggelse, forurening og biodiversitets krise og udledning af drivhusgasser der er årsag til klima forandringerne. Det er næppe nødvendigt at minde dig - og Hanskrist - om at denne "hilsen" jo også gælder jer selv
Men i stedet for disse gensidige og ufrugtbare anklager mener jeg, det er bedre at fokusere på forbedringsmuligheder: - Skal atomkraft og fremtidens nærmest uendelige mængder af fusionsenergi fremmes, som midlertidigt eller vedvarende alternativ til fossil energi og varierende vedvarende energi? - Skal den forbrugsfremmende reklameindustri bremses eller stoppes? - Skal vi brede vores rigdom ud til de fattige lande, så befolkningseksplosionen standser? - Kan vi finde livskvalitet, der kan udkonkurrere unødigt forbrug? Det er den slags emner, jeg fokuserer på, og som jeg mener, vi har evner til at klare, men som vi jo stadig ikke rigtig har i fokus.
Hvad er stærkest: Grådighed eller empati? Vælger vi det sidste - det gør jeg - jeg kan kke andet - måske pga. høj alder - kræver det handling. Min største "synd" er nok, at jeg har et hjem, med el-forsyning varmepumpe, vand og afløb, samt en minibil, der kun kører meget få km. "Tårnhøj øknomi" passer i øvrigt ikke på mig.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|