1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hanskrist. Du skriver:
Jeg savner bare lidt ydmyghed hos dig når du fx konstant frembuser med at kristendommen skulle være skyld i den måde vi ødelægger naturen og driver rovdrift på naturen. Mit svar: Jeg er ret sikker på, at jeg ikke på noget tidspunkt har anklaget kristendommen for at være ansvarlig for vi menneskers plyndring og tilsvining af naturen. Men jeg finder det skuffende, at kristendommen er næsten totalt passiv her.
Det var så i denne situation, at overhovedet for den romersk-katolske kirke nok overraskede næsten alle kristne med sit julebudskab. I hvert fald har jeg ikke hørt om andre, der i kristendommens navn peger i retning af omsorg for kloden (mindre grådighed).
Du kan roligt glemme alt om, at jeg skulle være ydmyg overfor kristendommen eller dens teologer og præster. Min ydmyghed er overfor den - for mig - guddommelige verden, som jeg jo er en meget ubetydelig - men dog en del af.
I øvrigt angående dit krav om ydmyghed: Hvad om du vendte dette krav mod dig selv - inden du retter det mod andre.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|