1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Gerth. Jeg ser, du skriver:
Jeres modstand er ok tiltrods for, at jeg ønsker andet end modgang. Jeg beder om medgang. I det mindste dør jeg ikke af åndelig kedsomhed her i den åndelige kamp og min med hellig ånd tålmodighed både tåler og udholder alt i livet. Jeg ved ikke, om du ser også mig som din modstander. Det føler jeg ikke, at jeg er.
Hvad, jeg har opfattet om dig, er, at du har oplevet og vistnok stadig oplever åbenbaringer, som får dig til at tale om Helligånden - dig - og folket. Jeg har også forstået, at det fører dig til at søge at gøre andre godt - især, hvem du møder, der ser ud til at have behov for hjælp. Det beundrer jeg dig for.
Du kommer så ind imellem med udtalelser om forholdet mellem Helligånden, dig og folket, men her bliver jeg forvirret.
Hvad der er indeholdt i dit brug af ordet Helligånden, ved jeg ikke, og jeg gætter, at det nok også er meget vanskeligt at fortælle om.
Og hvad dig selv angår, mener jeg at have set, at du ikke ønsker at være en ny religiøs leder, men jeg er i tvivl om, hvorvidt du alene ønsker at være en, der hjælper sine medmennesker - eller du vil noget mere.
Og når du ofte bruger ordet: "folket", så får det mig til at tænke på noget i retning af et kongedømme - som om du skulle ønske at være "en religiøs konge" - men mit gæt er, at du ikke "ser ned på" dine medmennesker.
Det er alt dette, der forvirrer mig, men dog står det klart, mener jeg, at du har haft åbenbaringsoplevelser, der har hjulpet dig, og som har givet dig både motivation og kræfter til at hjælpe andre.
Dét har du min fulde respekt for!
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed
|
|
|
|