1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Min opfattelse af ham Jesus på træpælen handler om forstandig fred med Helligånden. Oplysning (lærdom og visdom) med noget selvironi minder om guddommens almægtige viden, der for os kræver en erfaring i magtesløsheden. Ren kærlighed bevises på den måde igennem prøvelsen, udfordringer og besværligheder.
I slutningen af din mur af ord skriver du respektløs:
Det jeg ellers hæfter mig ved, i det som du skriver er " ... Ren kærlighed ..."
Kærlighed kan kun være ren.
Taler du om kærligheden fra gud er den jo hellig, fordi gud er hellig
Kærlighed er handling og forstås som først kommende fra gud. Han elskede os først.
... Så når vi siger visdommen kommer ovenfra - og vi er skabt i guds billede har vi egenskaberne til både at handle kærligt og med visdom - hvis man har kundskab om gud og handler efter denne viden. Først da kan man handle med visdom ... og ens trofasthed vises, som jeg forstår du også mener - altid i "modvind" - jo ingen sag at være kærlig når alt er godt ...
Så søger man riget først vil man ha en god samvittighed og hjælper og et fremtidshåb om en bedre jord, men vejen er trang.
Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den! https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/7
men ikke noget at tænke over fordi man har jo en hjælper i sandhedens ånd, så man altid ledes den rette vej - men dog straks mister hvis man viger fra vejen - guds vej - for du ved jo nok også, at gud kan man ikke narre, fordi han jo kan læse hjerter modsat hans modstander Satan, som kun kan se dine gerninger og hvad dine øjne drages af.
PS: Vil lige sige, jeg ikke har læst dit indlæg tæt. Kun skimmet. Denne oplysning, hvis ikke mit skriv giver dig nogen mening.
*
Mighty One (feat. Todd Dulaney & Maryanne J. George) https://www.youtube.com/watch?v=drfiLa3cwbo
*
En god nat til dig
|
|
|
|