annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde

Hej Thomas.
Nu hjalp du mig igen smiler til at afklare, at visdom ikke er noget at prale af, men noget at bruge - et "værktøj" - hvis man er så heldig at have lidt af det blinker

For mig er det store mysterium dét, at oplevelsen af det guddommeliges væren overalt skaber kærlighed.
Men det er - mener jeg - ikke noget at spekulere over. Det vil være spild af kræfter, der kan bruges til noget bedre: at elske.

At elske er jo ikke altid lige nemt.

Det er ret ligetil med naturen - og så alligevel - arternes udvikling er en følge af mutationer - vel mest som en følge af kosmisk stråling - mutationer, hvoraf langt de fleste et mislykkede - "misfostre" - og kun ganske få udvikler nye kvaliteter, ja nye arter, som i sin til vi mennesker: Homo sapiens.
Set med menneskeøjne kan udvikling ved mutationer forekomme brutal, når man tænker på alt det stakkels mislykkede.
Men også her er spekulationer jo tidsspilde.

Det er jo betydeligt sværere at elske kriminelle mennesker, at sætte sig ind i , hvordan det er gået dem - oprindeligt uskyldige nyfødte - så galt - og at finde måder at hjælpe dem og deres omverden til en bedre tilværelse.
Jeg tror på, at vi kan gøre det meget bedre.

Kærlighed til kloden er jo heller ikke noget, vi mennesker kan prale af.
Vi har ganske vist opdaget, at vores usynlige forurening af klodens atmosfære kan ramme os selv og forsøger tøvende at bremse op, men der er jo lang vej til en ægte, ydmyg og taknemmelighed kærlighed til vores liv på denne klode.

Du skriver, at du måske stopper med at deltage her på Trosfrihed.dk.
Det er jeg ked af. Vores dialog har været en stor hjælp for mig til afklaring.
Min fornemmelse er at du er i en fase, hvor du vil kunne bringe oplevelser, meninger, idéer, perspektiver, visioner og inspirationer, som ville kunne påvirke os, der læser dig, på en god måde - ikke mindst når du skriver:
Citat:
Måske vi rører ved samme kerne, om end vi meget muligt går til den med et forskelligt vokabularium og kommer fra lidt forskellige vinkler.

Tak for din kærlige velsignelse - lige nu overvælder den mig rødmer

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Storbritannien udviser to russiske diplo..
12/03/2025 18:21
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46