1
registreret Arne Thomsen
95
gæster og
1398
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Hanskrist og Thomas. Mens jeg læser jeres nye dialog her, bliver det endnu mere klart for mig, hvor meget jeg er agnostisk i forhold til jer. Flere af de udtryk, I bruger om jeres forhold til, hvad I kalder Gud, kunne egentlig godt passe med, hvad jeg oplever. Det gælder f.eks. når du Thomas skriver:
Ja, faktisk ser jeg det sådan, at når Guds ånd arbejder i os, så vil vi pludselig det gode. men også når du Hanskrist skriver:
Personligt vil jeg hellere fødes af ÅNDEN - af Gud - men jeg kunne aldrig finde på at driste mig til så gnostiske karakteriseringer af det guddommlige - ja, selv udtrykket "det guddommelige" er for mig egentlig en frækhed, men jeg kan ikke finde noget mindre frækt - så jeg ville nok udtrykke det sådan: Oplevelsen af det guddommeliges væren gør mig kærlig.
Det får mig til at tænke på, om det i virkeligheden stort set er det samme, vi udtrykker - blot med forskellige grader af ydmyghed
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed
|
|
|
|