1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
245
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Gerth:
Jeg elsker åndeligt arbejde og mit spirituelle privatliv er ikke anderledes end det i hverdagen, men kunsten er alligevel her, at jeg hjerteligt brænder for min intellektuelt professionelle behandling af folket.
at jeg hjerteligt brænder for min intellektuelt professionelle behandling af folket
Du vil gerne behandle, befolkningen?
Det er der sgu mange religiøse mennesker der vil, og her er det befriende at læse hvad Paul Tillich skriver om det forhold:
Du/I kan nøjes med at læse det med store bogstaver:
The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.
There are other ways of expressing the same idea. The New Being is new in so far as it is the conquest of the situation under the law -- which is the old situation. The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it. In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him. Where there is New Being, there is no commandment and no judgement. If, therefor, we call Jesus as the Christ the New Being, we say with Paul that the Christ is the end of the law. Paul Tillich
Du vil gerne behandle befolkningen, du vil:
commanding and judging
Du er således ikke på niveau med kristendommen, med Jesus og Paulus, med THE NEW BEING - men du befinder dig stadig i den gamle ordning - med LOVEN som opdrager hvor commanding and judging er så udbredt
Og jeg personligt hader dette og ved at det ikke har noget med kristendommen at gøre, ja ikke har noget at gøre med begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren (NÅDES BEGIVENHED (1)*) og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
Der skal være NÅDE og FRIHED og BEFRIELSE - ellers er det ikke kristendom - men stadig "The law" - Loven vi befinder os under, nemlig er:
The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it..
Hvorimod kristendom er:
Where there is New Being, there is no commandment and no judgement.
In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him.
-0-0-0-0-
Nogle tror Jesus "moraliserede" - var en stor moralsk lærermester og vejviser, men nej, derved ville han præsentere Loven, stadig repræsentere og præsentere os for:
The law; man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it.
Og JESUS KRISTUS ville ikke have været THE NEW BEING:
The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.
In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him.
(1)*:
Tro - begivenheden KRISTUS: er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)
Den nysgerrige kunne læse Galaterbrevet hvis vedkommende vil forstå kristendommen, altså det med KRISTUS overfor LOVEN - de nye skabninger vi er i KRISTUS - modsat de mennesker vi er og bliver under LOVEN:
The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it.
-0-0-0-
Kristendommen er svært at forstå - den er overraskende og fuldstændig paradoksalt i forhold til hvad folk almindeligvis betragter kristendommen som værende.
Derfor PAULUS er så fandens vigtig fordi han skærer tingene ud i pap for os.
Begivenheden KRISTUS bliver så tydeligt poetisk becifret og implementeret i kultursfæren for altid og det på en måde så det ikke er til at tage fejl af hvis man dykker ned i PAULUS BREVENE.
|
|
|
|