annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Du er alt alt for sårbar og nærtagen Gerth.

Og de citater du tar af hvad vi har skrevet er stadig fyldt med fejl - du fejlciterer os, hvorfor har jeg aldrig forstået, da det jo er såre simpel, nemlig blot at tage et kopi af hvad vi har skrevet.

Nå men din sårbarhed må du lære at komme over - det klæder dig ikke og det virker umodent hvor du i de samme indlæg viser en umoden sårbarhed der lovsynger du også dig selv som noget helt enestående intelligent. Det efterlader ikke et overbevisende indtryk.

Stop nu din aparte opførsel og klynk, ja træk nu i arbejdstøjet såvidt:

1):

din mission (kald)

2):

at du også viser du kan omgås andre mennesker og få dig et godt og lykkeligt liv

Du er jo så selvhøjtidelig at du er svært at omgås - også fordi du hakker på andre samtidig med at kræver vi andre skal forstå hvor ekstraordinær intelligent du er

Du kan ikke komme som et barn ind på Trosfrihed og begynde at håne os allesammen og så på samme tid forlange at vi skal falde på røven for dig og din påståede ekstraordinær intelligens og store åbenbaringer.

Den dag du stopper med at være så fandens selvhøjtidelig og sårbar og nærtagen og du begynder at anerkende og respektere andre mennesker så kan det være at det du savner begynder at vise sig, manifestere sig.

Har du en Radio så skulle du høre P1 nu.

Tidsånden - HELLIGÅNDEN

-0-0-0-

PS:

Selv om Tikka fremstiller kristendommen som værende bibelfundamentalistisk - hvilket jeg er rygende uenig med hende i, så kan hun jo godt have iagttaget at dine tekster indimellem er ulæselige og så usammenhængende at det nærmer sig vrøvl.

Og anonym der et par gange har pippet med og har sagt det samme er bestemt ikke bibelfundamentalistist. Og du er heldig med at vedkommende ikke er her mere for i så fald ville du få en noget strengere opdragelse end den jeg forsøger at give dig. Også Arne har sagt at dine indlæg indimellem er ulæselige, svære at læse.

Men kom nu videre mand! Du skal fremad og ikke blive ved med at hænge dig i småting.

-0-0-0-0-

Måske du skulle stille dig selv det simple spørgsmål;

er jeg tilfreds med mit liv?

har jeg en dejlig søndag?

hvad skal du lave idag søndag?

Sæt dog for helvede HELLIGÅNDEN på prøve - hvor stærk og livsbekræftende virker den i dit liv?

Fylder den dig blot med et utal af filosofiske grublerier og tanker. Eller er den som Paulus og de første kristne erfarede det, en så stor kraft at den kan sparke os ud i verden - ud i livet med andre mennesker - hvor vi deler deres bekymringer og arbejdsopgaver og træder til for at bidrage til fælles bedste og lykke for alle.

Ikke at du slet ikke gør noget af dette, men du klynker alt alt for meget og er ja alt for selvhøjtidelig og nærtagen.
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Storbritannien udviser to russiske diplo..
12/03/2025 18:21
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46