1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde
|
HansKrist:
I mit Picasso indlæg skrev jeg du kunne tåle kritik Gerth - gør nu ikke mine ord til skamme ved at forsætte med at afsløre hvor nærtagen og såret du er over at jeg har påpeget den lidt uhyggelige mørke side der er med inde over din tænkning.
Gerth:
Ja, De værste syndere har nydt livet dejligt, hvor jeg ikke engang anerkendes af jer om mit værk, der er billedet som, jeg er.
Flere i den virkelige verden har anerkendt mit skriveri som det højest intelligente åbenbaring.
Du skulle også lære at nyde livet Gerth, håber også du gør det. Og fortæl gerne om din hverdag.
Du har sørme nydt en vis anerkendelse her på trosfrihed, måske også mere end du fortjener når vi ser på hvordan du har behandlet os.
Har du vist respekt og anerkendelse til nogen her på Trosfrihed???
Iøvrigt læste jeg et indlæg af dig der var ret klart formuleret, så du kan jo godt.
Ha en rigtig go søndag
Venlig hilsen HansKrist
PS:
Gerth:
Flere i den virkelige verden har anerkendt mit skriveri som det højest intelligente åbenbaring.
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.
Det er helt naturligt med åbenbaringer Gerth - det er den måde kristendommen som en steppeild bredte sig, selv om der var risiko for at de blev forfulgte og slagtet (henrettet).
Åbenbaringer kan også være rettet imod vores vitalitet som når det er de spontane suveræne livsytringer der bryder frem på uimodståelig og overvældende måde og overtrumfer vores formelle konventionelle stupide adfærd og dermed bringer liv og glæde og befrielse og healing i spil. Noget der i den grad prægede de urkristne menigheder samfund hvilket de paulinske breve står som et stærkt vidnesbyrd om. Der var sørme højt til loftet og en leben og halløj, humør glæde og begejstring og entreprenant kreativ foretagsomhed på spil sammen med at de tog sig kærligt af hinanden.
|
|
|
|