1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Mens Arne skriver sit svar, samler jeg lige de citater, jeg tidligere har bragt. Faktisk kunne jeg godt tænke mig en lille "potpourri" af sådanne inspirerende ord af mystikerne.
En viden, vi aldrig kunne opnå, hvis vi forblev, hvad vi er, kan opnås i kraft af højere evner og et bedre liv, som vi kan nå frem til ad moralsk vej. - Huxley
Den evige filosofi drejer sig først og fremmest om den ene, guddommelige Virkelighed bag tingenes, livenes og sjælenes mangfoldige verden. Men denne ene Virkeligheds natur er sådan, at den kun kan fattes direkte og umiddelbart af dem, der har valgt at opfylde visse betingelser: at lade sig opfylde af kærlighed, at være rene af hjertet og fattige i ånden. - Huxley
Velsignede er de rene af hjertet, thi de skal se Gud. - Jesus
Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, thi Gud er kærlighed. - Johannes
Ved kærlighed kan han findes og fastholdes, men aldrig ved tanken. - Uvidenhedens Sky
Guds mysteriers astrolabie er kærlighed. - Rumi
Den erkendende og det erkendte er ét. Jævne mennesker forestiller sig, at de skal se Gud, som om han stod dér og de her. Således er det ikke. Gud og jeg, vi er ét i erkendelsen. - Eckehart
Dagen for min spirituelle opvågnen var dagen, hvor jeg så og vidste, at jeg så, alle ting i Gud og Gud i alle ting. - Metchild af Magdeburg
Mit selv er Gud, ej heller kender jeg noget andet selv end min Gud. -Catherine of Genoa
|
|
|
|