0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Åndens frugt
|
"Idiot" - "løgner" - "hykler". Det er åbenbart sådan Hanskrist i sin paulinske "i Kristus-væren" søger at "omvende" sådan en, som mig
Og dét endda uden at Hanskrist selv ved, hvorfor han gør det
Ligner det Kristus? Nej! Ligner det Paulus? Det tror jeg ikke. Men typisk for Hanskrist, det er det åbenbart Nu hidser han sig nok endnu mere op, ham der kalder sig Hanskrist. Jeg ser frem til, hvordan han vil "te sig i manegen"
Trådstart: #32157 - 24/05/2021 12:38 Har I lyst til at dele de ord, som inspirerer jer på jeres vandring? Selv er jeg meget inspireret af ord, som kalder os til et liv i uselvisk kærlighed.
Ja i forhold til at mene man har ånden – det kan man jo godt tro – så siger biblen noget om ”kødets gerninger og åndens frugt”
Kødets gerninger er velkendte: utugt, urenhed, udsvævelse, afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskaber, kiv, misundelse, hidsighed, selviskhed, splid, kliker, nid, drukkenskab, svir og mere af samme slags. Jeg siger jer på forhånd, som jeg før har sagt, at de, der giver sig af med den slags, ikke skal arve Guds rige.
Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod! De, som hører Kristus Jesus til, har korsfæstet kødet sammen med lidenskaberne og begæringerne. Lever vi i Ånden, skal vi også vandre i Ånden. Lad os ikke bilde os noget ind, lad os ikke tirre og misunde hinanden. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/gal/5
Kærlighed
Glæde
Fred
Tålmodighed
Venlighed
Godhed
Trofasthed
Mildhed
Selvbeherskelse
Åndens frugt repræsenterer vel det man kalder uselvisk kærlighed
Tålmodighed og venlighed har jeg særligt "dyrket."
Det er sundt for samvær med sig selv og andre