1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Åndelig Føde
|
Hej Thomas. Jeg ser, der er problemer med udtrykket: "gæst". Jeg kunne ikke lige finde et bedre ord, og jeg ser, at det skaber forvirring.
Dét, jeg mener er, at jeg føler mig velkommen i min væren - som jo såmænd - som jeg oplever det - også er en del af det guddommelige - på linje med f. eks. myrers væren 
Jeg føler mig ikke bemyndiget til at have et ansvar, men føler, at det for mig rigtige er, bedst muligt at bruge de begrænsede evner, jeg er tildelt, i den kærlighed som verdens væren har skabt i mig - en kærlighed til alt værende.
Når det drejer sig om mennesker i nød - eller mennesker som er kommet galt afsted (som f.eks. Adolf Hitler) - har kærligheden nok først og fremmes behov for indsigt og forståelse, og det er jo ikke altid lige nemt.
Og når det drejer sig om, at vi er blevet frygteligt mange mennesker på denne klode - og i øvrigt behandler den grusomt dårligt - er det vel endnu klarere, at vejen til noget bedre, nok kun kan banes gennem kærlig indsigt og forståelse.
Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét 
I stedet bruger jeg mine kræfter på kærlig omsorg for, hvad der er omkring mig - men også omsorg for mig selv - så længe jeg kan - og jeg forventer ikke noget efter min død.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|