1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Arne
Du responderer positivt på kærligheden til mennesker, men du synes at ignorere kærligheden til alt andet levende, og ligeså synes du at ignorere kærlighed til kloden. Det er efter min mening en utilstrækkelig "forvaltning på vegne af Gud". Og det er tillige - som jeg ser det - en mangel i den herskende kristendom.
Ifølge kristendommen er Gud Kærlighed. Den kærlige skaber af alt. Og Han giver mennesket den rolle at reflektere Hans lys ind i verden og få den til at blomstre.
Din opfattelse, at kristendommen synes at ignorere verden og alt dens liv, kan jeg derfor ikke bekræfte.
Et træ står med rødderne godt nede i jorden, med grenene mod himlen, "drikker" energi fra solens stråler og suger næring med rødderne. Det æder ikke andet levende - som vi gør.
Den vilde natur, inklusiv planteliv, er faktisk i kamp. Træer kæmper indbyrdes og mod andre planter om at få mest mulig lys (for blot at nævne ét eksempel).
Jeg synes, at du er meget hurtig til at nå nogle nedvurderende konklusioner om kristendommen, når du taler om "bånd og stjerner og fine uniformer", og om hvordan kristendommen "ignorerer kærligheden til alt andet levende" end mennesker. Det lyder spydigt på mig. Og det ærgrer mig. Skal vi ikke gå stille og roligt frem og lytte til hinanden i en åben og ærlig samtale? Du har en flot alder og masser af livserfaring. Jeg ved en del om kristendommen. Lad os lære af hinanden.
Kh Thomas
|
|
|
|